Аспірантура в СРСР: минуле і сьогодення 'Військове огляд

  • На сайті


  • Аспірантура - пряма дорога в науку. Отже, ми закінчуємо цикл матеріалів про ті роки, що автор провів в аспірантурі кугу. Багато читачів задавали в своїх коментарях питання, просили уточнити деякі цікавили обставини, і вони отримають відповіді в цій статті, але пізніше, поки ж ми продовжимо послідовну розповідь про ті далекі події.


  • демократичні ціни


  • аспірантура в срср: минуле і сьогодення »військове огляд
    Довго думав, якими фотографіями проілюструвати цей матеріал. Свої закінчилися, бідний я був, фотоапарата не мав, ну а друзі теж фотографували нечасто. Дати види міста? Знову ж, потрібних мені не знайшов ... І тут мені, можна сказати пощастило, приїхала дочка з Венеції і привезла ось ці цікаві фотографії ... Це вхід до комітету Партії комуністичного відродження, який знаходиться в Венеції неподалік від Арсеналу. Справа в тому, що руйнування Італійської комуністичної партії (ІКП), найсильнішою компартії Західної Європи, стало найбільшою трагедією міжнародного лівого руху. Але ця партія все ще примудряється існувати, як і наша КПРФ. І тут такі цікаві фото ... На першому, з Інтернету, комітет на момент свого відкриття в 2009 році! Комуністична символіка в комплекті зі святинею Святого Серця! Так,





  • Див. Далі





  • Немов камінь з душі звалився




    Отже, отримавши в самому початку вересня рекомендацію на захист в листопаді, тобто в пільговий місяць після закінчення аспірантури, я відчув себе так, немов камінь з душі впав. Справді - дисертація готова, щось покращувати ... в принципі можна і не покращувати. І часу на все це до біса. Правда, потрібно було зібрати до захисту якісь 'важливі папери'. В їх число входили довідки про складання кандидатського мінімуму, характеристика (ну як же без неї?) Парторганізації університету, які 'форми' - бр-р-р! Потрібно було надрукувати чотири примірники, переплести, забезпечивши обкладинками бордового кольору, потім підготувати чотири такого ж кольору папки для документів - обов`язково з кишенею зліва, гніздами для чотирьох ручок чотирьох кольорів і ще з якимись 'хитрощами'. Аспірант повинен був також купити пляшки з водою для членів Вченої Ради - в кугу 1988 року ця,

    Одного з читачів 'ВО' зацікавило питання про банкет. Що була така традиція і що варто було таке ось бенкет чималих грошей. Так все вірно. Моя мама, навчалася в аспірантурі МДУ в Москві, мені розповідала, що після захисту в 1968 році у неї був банкет в ресторані 'Прага', і він зажадав значних грошових 'вливань', відправлених з дому. Пам`ятаю, як вона захлинаючись розповідала про те, які там страви подавали і вина пили, але що там було конкретно з пам`яті зникло.

    Але мені в моєму 1988 році з цим ну просто дуже пощастило. Вийшло якусь постанову про те, що банкети після захисту кандидатських і докторських дисертацій категорично забороняються! І всім нам, аспірантам, захист дисертацій яких падала на осінь цього року, в парткомі суворо заборонили кого б то не було поїти і годувати. Ну, якщо хочете, сказали нам, можете влаштувати щось для себе, але ... тільки поза стінами університету і без запрошення викладачів.

    Так що забігаючи вперед, можу сказати, що для мене це був просто подарунок долі. Звичайно, для друзів-аспірантів я якийсь частування спорудив, причому дуже оригінальне - кебаб в гарбузі. Це коли баранина з цибулею, помідорами і рисом запікається в гарбузі в духовці. Було якесь вино, але в принципі нічого серйозного.




  • Ссылка



  • аспірантура в срср: минуле і сьогодення »військове огляд





    Минуло 10 років, і той же вхід. Фарба облупилася, на ремонт грошей немає ...







  • Подробиці за посиланням





  • Стара добра традиція




    Ну а сьогодні традиція радянських застіль повернулася. У 2005 році довелося бути на одній захисту в московському університеті ну дуже високого рангу, і там здобувачеві прямо сказали, коли членів ради поїти-годувати і як все це обставити: букетів на стіл членів ради - два, з випивки дагестанський коньяк і мерло (тільки французьких марок), ніяких смажених курей, але зате балик, хороша ікра ... ну і все в такому ось роді і досить вишукано. Встало це частування в суму пристойну, але надмірної вона щось мені не здалося. Зрештою люди працювали, витрачали свій час, чому б їм за це не випити і добре не скуштувати так, як вони звикли це робити? У моєму рідному місті Пензі на захистах в Пензенському педуніверситеті, що мали місце в 2004 році і раніше, їжі на столах, до речі кажучи, було куди більше, включаючи і смажених курей. І деякі наїдалися немов з 'голодного краю'. Ну та це ж провінція, а з провінціалів-то що взяти? Втім, до кебаба в гарбузі слід ще дожити, а поки що я ходив збирав папери, переплітав 'цеглини' дисертації і ... просто гуляв по місту. Саме за ці три місяці я дізнався Куйбишев краще, ніж за попередні три роки. Наприклад, там виявився прямо-таки чудовий архів відмовних винаходів, де яких тільки заявок на маячні винаходи не зберігалося. Починаючи з 1927 року їх були там ... ну просто дуже багато. Було багато заявок на ... зразки стрілецької зброї, включаючи і розробки наших відомих зброярів, які чомусь 'не пішли'. За ідеєю, треба б цим зайнятися, там маса всього цікавого, але це вже справа для читачів 'ВО', які живуть в Самарі. Нехай спробують зайнятися цим на дозвіллі і напишуть нам сюди, на 'ВО', що у них з цього вийшло. А то ж інформація пропадає марно, а шкода!




  • Не погано



  • аспірантура в срср: минуле і сьогодення »військове огляд





    Якесь воно все ... обдерте, старе, чи не так? Немов осетрина 'другої свіжості'.







  • Чи не розчарований покупкою





  • Посидіти і подумати




    Як і говорив мій керівник, у мене з`явився час просто посидіти і подумати, чого раніше ніколи не було. Так що, мабуть, ці три місяці в моїй аспірантурі були найкращими. Захист пройшла ... якось буденно, окрім хіба що того, що мій шеф сів за журнальним столиком прямо навпроти мене разом з молодими аспірантами і постійно коментував все, що я говорив, вказуючи їм на всі плюси і мінуси. Це кілька відволікало, але з іншого боку в ньому за версту відчувалася зацікавленість і підтримка і це було приємно. Хтось із членів ради - професор з Тольятті кинув один чорний кулю, і люди з цим після оголошення мене привітали. 'Це добре, що є один' проти ', ВАК до таких робіт менше чіпляється, ніж до тих, у кого все' за '. Потім ми розговорилися, і я йому сказав, що я автор книги 'З усього, що під руками'. 'Знав би це - не кидав!' Чесно сказав він і ось так я і дізнався кому я цим подарунком 'зобов`язаний'. Цікаво, що в той час був захищений ще цілий ряд історико-партійних дисертацій по темі НДРС, але за різні п`ятирічки. Але ВАК це не збентежило, і ми всі отримали дипломи кандидатів наук. Адже дисертація - це ж кваліфікаційна робота, де ти показуєш що були у тебе навички наукової роботи і якщо вони у тебе є, то ... за чим справа стала?




  • знайшов тут



  • аспірантура в срср: минуле і сьогодення »військове огляд





    А ось так виглядає вулиця, на якій розташований цей комітет. Білизна сушиться на вулиці тому, що стирається будинку і в вручну. Пральні машинки рідкість, тому що прати на них дорого. Дорого електрику, дорога чиста вода. Особливо це стосується нижньої білизни. Ідеш по вулицях, а над тобою висять ліфчики і панталони і з них на тебе капає вода. Але незважаючи на цей явно приголомшливий факт чомусь чергу на запис в комуністи не варто і люди боротися з капіталістичним гнітом спраги не знали, а вже йти на барикади - тим більше!








  • Буду купувати ще





  • Історія КПРС - справа дуже важливе




    Історія КПРС в той час теж вважалася справою, і справою дуже важливим. Більш того, ось сьогодні КПРС давно немає, а історія КПРС є, точно також, як і історія стародавньої Ассирії та обезьянолюдей з олдовайские ущелини. Вона перегукується з історією СРСР і це зрозуміло, але містить масу специфічної інформації. І вона була! Хороша чи погана, але була, а раз було, то в ній міститься інформація, яка в принципі корисна тим, що може допомогти нам визначити помилки і уроки, знайти позитивні і негативні моменти, визначити їх виправлення в майбутньому, а ще побачити на власні очі недоробки і помилки, і навіть дати відповідь на самий пекучий питання нашої історії - чому? Трапляється, кажуть, ось чому ви цим займалися? Так ось все 'Потім-то' ... А ще нам за це добре платили!

    Так що з`їли ми кебаб в гарбузі і пішов я на ранок робити стенограму. За вікнами вітер виє. В університеті холод собачий, а ти сидиш, крутиш магнітофон і пишеш, про що тебе питали і що ти відповідав. Ах, наскільки з цим простіше сьогодні. Був на захист дочки в Москві. Вчений секретар їй: 'Вам треба зробити копію стенограми. Ми можете зробити її самі (я тут же згадав, як я над нею 'потів') або платите ось цю суму і можете їхати хоч зараз! 'Звісно, ​​ми' проголосували 'за якість і зручність і тут же відправилися додому геть, а хто -то мав можливість на цьому заощадити - все дуже правильно.




  • За посиланням





  • Жаліти їх треба




    Мені задавали питання про ставлення до того, що сьогодні написання дисертації можна замовити, причому навіть по інтернету і ... отримати роботу під ключ аж до написаних тобі на захист питань і відповідей. З одного боку, це, безумовно, аморально, а з іншого ... ну хочеться бізнесменові або депутату мати скоринки к. І. н. або д. е. н. і він таким чином їх йде і видобуває, оскільки гроші у нього є. Але ... все справа-то в тому, що розуму і знань вони йому адже не додадуть. Отримавши жадані скоринки, людина науки потім пише і пише, і розвивається як фахівець. Ім`ярек від науки не пише вже більше нічого. Дізнатися це сьогодні у вік Інтернету легше легкого будь-кому, в тому числі і студентам. І якщо раптом таку людину потягне на кафедру (ну раптом ?!), то чекає його там б-о-льшое розчарування. Ну скажімо, як якщо б він сам собі зробив на лобі татуювання з написом 'дурень' і в такому вигляді вийшов в люди. Так що я б сказав, що таких людей не лаяти, а жаліти треба, і що вони самі розписуються таким ось чином в своїй дурості і близькості, і потрібно лише (якщо мова йде про депутатів) тільки за них після цього не голосувати. Ну а якщо люди знають і голосують, то знову ж таки - нехай!

    Сьогодні молоді люди не дуже охоче йдуть в аспірантуру, і ясно, чому. Не бачать сенсу. Свого часу у мене було 10 аспірантів (тут я свого наукового керівника перевершив на дві особи), ось тільки у нього захистилися все 8, а у мене ... тільки одна аспірантка. Але час, час настав інше. Тоді скоринки к.і.н. були вірним пропуском до цікавої роботи і великих грошей, тоді як зараз можна закінчити тримісячні курси ріелторів комерційної нерухомості, трохи попрактикуватися і почати заробляти просто непорівнянні з викладачем ВШ гроші. Знову ж, недарма сказано, що новий час - це нові пісні.




  • Послуги хорошої якості





  • Дай мені мудрість!




    Ну а закінчити цю розповідь мені б хотілося словами молитви німецького богослова Карла Фрідріха Етінгер (1702-1782), який в ній сказав: 'Господи, дай мені спокій прийняти те, чого я не можу змінити, дай мені мужність змінити те, що я можу змінити. І дай мені мудрість відрізнити одне від іншого! 'Стосується це як людей науки, так і будь-якого з нас.

    Ну ось, а тепер начебто і все. Читайте також:




  • Чи не розчарувало